Empatia – czynnik pożądany

Empatia – czynnik pożądany

Docenianie w miesjcu pracy

Wielu liderów mylnie uważa, że empatia jest wrodzona i nie sposób nad nią pracować. Ma się ją lub nie.

Ta umiejętność dostrzeżenia i zrozumienia emocji oraz uczuć drugiego człowieka jest cechą, nad którą możemy świadomie pracować i kształtować ją, także w zawodowym życiu.

Pomaga zmiana perspektywy, także na poziomie semantycznym. To łatwiejsze, jeśli przestawimy się z „pracownika” na „człowieka”, postaramy się dostrzec drugą jednostkę nie z perspektywy zadań, jakie ma do wykonania, ale tego kim jest. Jakie ma hobby, zainteresowania, osobowość i charakter? Co u niej słychać? Czy w domu wszystko OK? Odpowiedź dostaniemy lub nie, ale damy znać, że jesteśmy otwarci na drugiego człowieka, jesteśmy go ciekawi.

Lgniemy do empatycznych liderów, a wiele badań współczesnego sposobu pracy, zarządzania pokazuje, że empatia stała się kluczowym elementem leadershipu.

W czym empatia pomaga?

Wg. Tracy Brower (Empathy Is The Most Important Leadership Skill According To Research, Forbes, 2021) korzyści są bardzo wymierne:

  • rośnie innowacyjność zespołu.
  • rośnie zaangażowanie pracowników
  • zespół staje się inkluzywny
  • ludzie deklarują, że z empatycznym liderem w pracy, zdecydowanie łatwiej im godzić życie osobiste z pracą
  • rotacja w zespole z empatycznym szefem jest znacząco mniejsza

Cały artykuł, którego lekturę bardzo polecam, znajdziecie pod linkiem poniżej:

https://www.forbes.com/sites/tracybrower/2021/09/19/empathy-is-the-most-important-leadership-skill-according-to-research/?sh=78297b483dc5
Facebook
LinkedIn
Cenimy Twoją prywatność

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookies w Twojej przeglądarce.